Canggu, Ubud en familie Samba in Klungkung - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Julia Punt - WaarBenJij.nu Canggu, Ubud en familie Samba in Klungkung - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Julia Punt - WaarBenJij.nu

Canggu, Ubud en familie Samba in Klungkung

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 November 2019 | Indonesië, Seminyak

Haaa lieve mensen,

Daar ben ik weer met een verslag van onze prachtige reis.
In Seminyak, waar we verblijven is het heel fijn maar zelf vind ik het iets te toeristisch op sommige stukken. Het is wel weer heel relaxt dat hier dat er genoeg te doen is in de buurt en alles centraal is. En dat we vanuit hier goed kunnen door reizen en dat hebben we gedaan.

We hebben Canggu verkent, ligt een stuk boven ons. Kwa kilometers stelt het allemaal niks voor maar de afstand is echt lang en druk en werkt wel eens op mijn zenuwen... maaaar het is wel een super mooie route.

Op Canggu hangt echt weer een hele andere sfeer dan hier. Het is echt heel erg op surfen gericht en dat maakt het denk ik zo relaxt. Veel toffe zaakjes en de stranden zijn zo mooi en kan je uren kijken naar alle surfers in de wilde zee. Zwemmen in deze zee is op eigen risico want de stroming is echt heel sterk.

Daarom hebben we tweede keer dat we op Canggu waren bij beachclub The Lawn een heerlijk bedje gehuurd en konden we af en toe een duik nemen in het zwembad.

Zelf ben ik niet echt een rekenwonder dus ik zeg vaak ja ja its oké. Nou bleek dat we dat bedje konden nemen maar dan wel voor 1000.000 moesten spenderen ( rond de 70 euro)... haha...

Ook zijn we met onze eigen auto naar Ubud gegaan voor twee nachten. Ubud is echt zo groen en heeft een prachtige natuur. We hadden een super mooie villa midden in de rijstvelden met een heerijk zwembad. Voor ons gevoel zaten we echt drie dagen in een Spa.

We hebben daar heerlijk gegeten met uitzicht over de velden en het enige wat we hoorde waren vogels, krekels en zagen veel vuurvliegjes. Zo mooooi!!
En daarnaast ook een hele lekkere en leuke floating breakfast gehad in ons zwembad. Zo leuk eens te doen.

We zijn in Ubud naar Monkey Forest geweest. Aardig toeristisch maar de drukte viel mee en het was echt de moeite waard. Erg mooi daar en eerlijk is eerlijk, aapjes die overal lopen en springen is gewoon leuk.

Ook hadden we onze aangemeld voor een fietstour door de rijstvelden van 3 uur maar helaas was ik ziek en moesten we deze annuleren. Hier baalde ik erg van...Maar niks aan te doen. Later ging het weer beter gelukkig en hebben in Ubud een heeeerlijke Spa behandeling gehad en dit heeft me erg goed gedaan.

De volgende dag zijn we via een prachtige olifanten tempel naar de familie van Roedet gegaan in Klungkung.
Prachtig gelegen echt plattelands en werden daar zo lief ontvangen. Heel mooi om zijn familie daar te ontmoeten, iedereen heel lief en vriendelijk en gelukkig konden sommige een beetje Nederlands en Engels.

Er was een familie feest met een prachtige ceremonie, het was de dag van het geld. Er waren allemaal plekken gemaakt in hun eigen tempel met offers, veel eten, bloemen ect en het rook erg lekker naar wierook.

Het was even wachten op de priester maar toen hij er was kon het beginnen. Het was heel mooi en bijzonder. We hadden een flinke kip gekregen als offer en zijn na de ceremonie terug gaan rijden naar ons huis.

In de volgende blog zou ik vertellen over onze roadtrip naar het zuiden en het eiland Nusa Lembongan waar we morgen voor twee nachten heen gaan en volgend weekend toch nog twee dagen naar Ubud voor tweede poging fietstour en diner in een top 10 restaurant in de omgeving. Daarna door naar nog een dagje bij de familie en daarna gaan we bijna naar huis...... :( vliegen 3 december. Nog even genieten van onze laatste goede week!

Aardig lange blog geworden! Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen!!

Tot snel!!

Liefs Juul en Roe

• 24 November 2019 - 13:51

Julia Punt:

Foto’s komen snel hoor... alleen nu even geen goede WiFi! X

• 24 November 2019 - 19:33

Hennie:

Prachtige ervaring zeg, mooie foto's dit zijn straks prachtige herinderingen. Geniet ervan groetjes Hennie.

• 25 November 2019 - 07:41

Margot De Does:

Prachtig geschreven!

• 26 November 2019 - 08:43

Peter Punt:

Een reisverslag om van te smullen. Prima kassie!

• 29 November 2019 - 16:58

Mirjam :

Leuk reisverslag weer geschreven en mooie foto's.Genieten voor jullie. X Mir